Wednesday, October 14, 2009

Kedah Tersingkir dari Piala Malaysia - Persaingan Bermula?

Sang Kenari selaku juara bertahan 3 piala utama Liga Malaysia (Liga Super, Piala FA dan Piala Malaysia) kini sah gagal melayakkan diri ke peringkat suku akhir sekalipun mampu menewaskan Pulau Pinang 4-0 di Stadium Negeri, Batu Kawan. Kegagalan ini bermakna pasukan Hijau Kuning gagal mempertahankan ketiga-tiga piala yang pernah dimenanginya 2 tahun berturut-turut.
Kepada pasukan lain, tamatnya persaingan liga bermakna masa untuk berehat dan mula menyusun strategi baru bagi memantapkan pasukan masing-masing. Di Kedah usaha lobi-melobi untuk jawatan jurulatih sudahpun bermula lebih awal sebelum kempen Piala Malaysia bermula. Pihak pengurusan Persatuan Bolasepak Kedah (KFA) khabarnya sudah nekad untuk tidak menyambung khidmat ketua jurulatih saudara Mohd Azraai Khor Abdullah dan desas-desus yang menyatakan beliau akan mengangkat kaki ke pejabat baru di Lembah Klang semakin kencang. Sudah ujud beberapa kumpulan tertentu yang menggunakan saluran masing-masing untuk mempengaruhi hasrat mereka bagi menduduki jawatan Ketua Jurulatih skuad Kenari. Lebih buruk mungkin ialah sikap sesetengah pihak yang sanggup menggunakan laluan DiRaja bagi mendapatkan jawatan tersebut.
Untuk saudara Mohd Azraai Khor Abdullah kakibola ucapkan tahniah kerana telah berjaya meletakkan pasukan Kedah sebagai pasukan yang amat dihormati dan juga selamat maju jaya dengan majikan baru. Wallahu'alam.

No comments: