Tuesday, May 13, 2008

Malaysia 1 Maldives 1

Tinggal 3 hari sebelum perlawanan pembukaan Piala Antara Benua, pasukan Malaysia yang sedang dalam rangka persiapan menghadapi Kejohanan Terulung negara (nama pun antara benua, tentu hebat) sempat mengadakan satu perlawanan persahabatan menentang pasukan Maldives di Stadium MBPJ. Hasil perlawanan tersebut ialah Malaysia 1 Maldives 1.
Luahan pertama yang kedengaran daripada Ketua Jurulatih kebangsaan ialah kesuntukan masa dalam mengumpul para pemain bagi menghadapi perlawanan tersebut. Satu alasan lumrah yang kita dengari dalam bolasepak Malaysia. Entah bila kita akan sentiasa bersedia pun tak tahu.
FAM pun kalau dah tahu jurulatih negara tak ada masa nak kumpulkan pemain dan memantapkan pasukan, pilihlah tarikh lain untuk anjurkan kejohanan ni, kasihan la pulak. Ini seolah-olah memaksa pasukan kebangsaan beraksi pada ketika mereka tidak atau belum bersedia. Kita dah tak nak dengar alasan belum bersedia, tidak cukup masa...zaman profesional ni semuanya melibatkan perancangan dan ketelitian.
Selamat berjaya menjuarai Piala Antara Benua...

No comments: